The Inheritance Games av Jennifer Lynn Barnes

Natten innan Averys liv vänds helt upp och ned sover hon i sin bil. Hennes storasysters våldsamma pojkvän har kommit tillbaka och Avery vägrar bo med honom. I skolan blir hon inkallad till rektorn, men det är inte rektorn som vill prata med henne.

Istället sitter där en pojke som vill att hon följer med ner till Texas för att vara på en tentamensläsning. Enligt testamentet är Avery den enda arvtagaren till Tobias Hawthorne och hans enorma förmögenhet.

I testamentet står även en del villkor. Enligt dem måste Avery flytta in i Hawthorne House och bo där under ett helt år. Tillsammans med en familj som anser att hon fått ”deras” förmögenhet. De verkar dessutom precis som huset vara fyllt med lönndörrar och hemliga fack.

Varför lämnade Tobias Hawthorne hela sin förmögenhet till Avery? Har de någon koppling? Kände han hennes mamma? Och vad har hans familj gjort för att förtjäna att bli arvlösa?

Vill du ha en spännande bok med massa gåtor är The Inheritance Games av Jennifer Lynn Barnes boken för dig. Förutom Avery får vi även stifta bekantskap med de fyra Hawthorne bröderna, Tobias Hawthornes barnbarn, lika karismatiska som de är sluga.

Läs mer på vår blogg Bokpärlan

Finns boken på ditt bibliotek?