Matlagningskväll på Idrottsgymnasiet

I början av februari bjöd Idrottsgymnasiet in de elever som har flyttat hemifrån till en matlagningskväll tillsammans med några från personalen på skolan. Resultatet blev god middag med trevlig sällskap men också ett gäng matlådor för var och en att ta med sig hem till lägenheten!

På Idrottsgymnasiet Örebro går mestadels elever från Örebro län som fortfarande kan bo kvar hemma hos sina föräldrar för att kombinera studier och idrottssatsning. Men vi har också de som kommer mer långväga ifrån och som flyttat till Örebro för att gå hos oss. De flesta bor i egen lägenhet, vilket såklart ställer stora krav på att klara av vardagen med mat, tvätt, logistik, passa tider m.m.

Genom att erbjuda några tillfällen varje år där alla inflyttade elever kan träffas och samtidigt ge lite praktisk hjälp i vardagen hoppas vi att var och ens tillvaro ska bli lite enklare och trivsammare. Under vår första matlagningskväll bjöds det bland annat på kycklinggryta, lasagne, minipizzor och såklart lite efterrätt!