NIU Golf bedrivs i samverkan med Örebro City Golf och Country club och Svenska Golfförbundet.

Träningsarena: Gustavsviks golfbana, Örebro golfhall och Tybblelundshallen

Antal platser: Totalt 15 st

Träningsupplägg: På NIU Golf försöker vi att vara ett så bra komplement till din klubbträning som möjligt. Utomhusträningen sker under säsong 2 pass/v. med Skol-SM och ett par NIU-mästerskap som tävlingsinslag i utbildningen. Under vintersäsongen kombinerar du inomhusträning i golfhall med fysträning i fina friidrottshallen Tybblelund och golfteori.

En gång i veckan har eleverna tränings- och tävlingslära tillsammans med andra idrotter. Det spelar ingen roll vilken klubb du tillhör när du går på NIU. Vi samverkar med respektive elevs klubbtränare kring individuell träningsplanering och teknikträning.

Här kan du läsa mer om hur du ansöker.

Martin Sterner, huvudansvarig NIU Golf

Klubb: Örebro City Golf & Country Club
Annan sysselsättning: Golfpro Örebro City & CC
Meriter inom idrotten: har gått på Riksidrottsgymnasiet i Klippan 1988-1991, blev golfproffs 1997 och kvalade då till Svenska golftouren (SGT). Har vunnit SM-guld i handboll 1986, och SM-brons 1993. Instruktör på regionläger. Utbildad gymnasielärare.
Andra intressen: All form av idrott, tränar gärna själv för att hålla kroppen i trim, att på ledig tid vara med familjen i vårt sommarhus.
Tre starka sidor hos mig som tränare: Stort engagemang, lätt för att möta olika typer av människor och utveckla var och en på sin nivå. Har en positiv inställning.

Kontakta Idrottsgymnasiet Örebro