NIU Gymnastik bedrivs i samverkan med Mellansvenska Gymnastikförbundet och Gymnastikföreningen Örebro.

Träningsarena: Oscariahallen

Antal platser: Totalt 18 st

Träningsupplägg: På NIU Gymnastik jobbar vi med individuell träning och du får möjlighet till god feedback i en avslappnad träningsgrupp. Vi kombinerar grundläggande träning med tuffare moment och en gång i veckan har eleverna tränings- och tävlingslära tillsammans med andra idrotter. Varje läsår sker också ett utbyte med NIU Friidrott där eleverna får prova på varandras idrotter under en tid, vilket brukar vara ett uppskattat inslag!

Det spelar ingen roll vilken klubb du tillhör på NIU.

Här kan du läsa mer om hur du ansöker.

Hanna Fridström, huvudansvarig NIU Gymnastik

Klubb: Gymnastikföreningen Örebro
Annan sysselsättning: Lärare för NIU Gymnastik, Träning och Hälsa, kommunikation på Idrottsgymnasiet. Lärare på idrottslärarutbildningen vid Örebro universitet, tränarutbildare för Svenska Gymnastikförbundet.
Meriter inom idrotten: Guld, silver och brons på USM-nivå, ett antal USM- och JSM-finaler, tre senior-SM som tränare.
Andra intressen: Resa, egen träning och familj/ vänner.
Tre starka sidor hos mig som tränare: Kreativ, lyhörd och engagerad.

Marcus Lagerberg, instruktör

Klubb: Gymnastikföreningen Örebro