NIU Innebandy bedrivs i samverkan med Svenska Innebandyförbundet.

Träningsarena: Idrottshusets arenahall samt ÖKK (Örebro Kraftsportsklubb)

Antal platser: Totalt 40 st

Träningsupplägg: På NIU Innebandy kombinerar vi mer fartfyllda pass med lågintensiva teknikpass där eleverna får vara delaktiga i sin egen planering och val av övningar. Tjejer och killar tränar som regel tillsammans, med gruppindelningar efter behov.

Vi genomför fystester varje termin för att följa var och ens utveckling. Utbyten med andra NIU-skolor brukar vara ett uppskattat inslag! Tränings- och tävlingsläran genomförs till delar tillsammans med andra lagbollidrotter med bland annat Johan Johansson, kost och fysansvarig på NIU lagboll.

Det spelar ingen roll vilken klubb du tillhör på NIU.

Här kan du läsa mer om hur du ansöker.

Mikael Tivemark, Huvudansvarig NIU Innebandy

Klubb: ingen
Annan sysselsättning: Fritidsledare, Språkintroduktionsprogrammet, Virginska
Meriter inom idrotten: 2 säsonger som proffstränare i Schweiz, Block 4- utbildad, SM-silver för damjunior, Distriktslagsbrons, damjunior, vunnit div 2 och 1, dam, 1 elitseriesäsong och 4 år i div 1 med IFK Kumla, förbundskapten för distriktslag F15-17 i ca 15 år, ÖSK dam div 1, 2 säsonger, Assisterande förbundskapten för italienska damlandslaget
Andra intressen: Läsa böcker, Djurgården Hockey, Liverpool
Tre starka sidor hos mig som tränare: Tydlighet, engagemang, helhetssyn

Mikael Nilsson, NIU-lärare

E-post: mikael.a.nilsson@orebro.se
Klubb: -
Annan sysselsättning: Lärare i idrott och engelska
Meriter inom idrotten: Årets spelare i Örebro län 2004/2005. Årets tränare i damligan 2017/2018.
Andra intressen: Träning, padel och friluftsliv
Tre starka sidor hos mig som tränare: Engagerad, flexibel och bra på att coacha spelaren i sin utveckling.

Markus Eriksson, instruktör

E-post: markus.eriksson@orebro.se
Klubb: -
Annan sysselsättning: Egen företagare samt lärare på Idrottsgymnasiet. Ansvarig för LIU Innebandy. Matchspeaker.
Meriter inom idrotten: Tränarutbildare Örebro län, BLOCK 1-utbildad, varit med och tagit upp ÖSK IBK dam från div 2 till Elitserien, förbundskapten distriktslag i F15 för årskullarna - 93 och -94 samt för P17 - 95.
Andra intressen: Idrott i största allmänhet
Tre starka sidor hos mig som tränare: Lyhörd, Engagerad, Positiv​

Kontakta Idrottsgymnasiet Örebro