För blivande elever!

Här får du veta mer om Karolinska gymnasiet och våra program. Här finns videos och inspelningar från våra digitala öppet hus våren 2021.

Här kan du se en film om skolan

Du kan välja att se filmen med undertext.

Estetiska programmet

Vi är ensamma i länet om att erbjuda samtliga estetiska inriktningar: bild och formgivning; dans, estetik och media; musik och teater. Detta skapar stora möjligheter till samarbeten mellan inriktningarna och rika utbyten av kulturella upplevelser.

Elev för en dag

Eftersom vi inte kunde ta emot besök på skolan våren 2021 gjorde vi istället en video där du får följa med till alla våra inriktningar och veta mer om oss och programmet.

Film: Elev för en dag

Video om Estetiska programmet

På Youtube kan du se en film om Estetiska programmet.

Följ två elever som guidar oss runt på skolan och intervjuar elever på de olika programmen.

Följ oss på Facebook och Instagram

Internationella relationer

Internationella relationer är en spetsutbildning inom samhällsvetenskapsprogrammet. Programmet har riksintag vilket innebär att vi tar in sökande från hela Sverige.

Livesändning från digital öppet hus

Digitalt öppet hus 4 februari 2021.

Film om om programmet Internationella relationer

Följ oss på Instagram

Naturbruksprogrammet

På Naturbruksprogrammet har vi inriktningarna hästhållning, lantbruk och skogsbruk.

Naturvetenskapsprogrammet

På Naturvetenskapsprogrammet har vi inriktningen naturvetenskap.

Film om Naturvetenskapsprogrammet

Följ oss på Instagram

Samhällsvetenskapsprogrammet

På Samhällsvetenskapsprogrammet har vi inriktningen samhällsvetenskap.

Frågor? Kontakta oss här och få svar via mejl

Är det något du undrar? Fyll i det här formuläret så återkommer vi till dig via mejl. Du kan välja att ställa din fråga till en elev, lärare, rektor, studie- och yrkesvägledare eller specialpedagog/speciallärare.

Håll koll på våra sociala medier

Håll koll på vårt facebook- och instagramkonto för att få information om vad som händer på skolan och våra program.