Filippa Arenius

Estet-programmet är passar perfekt för den som vill ha ett program som är både högskoleförberedande och väldigt roligt, tycker Filippa Arenius. Bild: Julia Halvarsson

Möt Filippa som går på Estetiska programmet med inriktning musik på Karolinska gymnasiet

Hur är det att gå på Estetiska programmets musikinriktning, Filippa Arenius?

Filippa Arenius går i ettan på estet-programmet med inriktning musik. Filippa ville gå ett program som var högskoleförberedande men samtidigt väldigt roligt, då passade estet väldigt bra.

Hon tycker att det är kul med blandningen av vanliga lektioner och musik. Hon upplever att det även gör att hon kan koncentrera sig bättre i skolan. Någonting mer som Filippa tycker är väldigt bra med estet-programmet är att man får träffar många andra elever.

– Eftersom vi har stora projekt så jobbar vi mycket utanför årsgrupper och man får lära känna mycket olika människor.

Vad har du lärt dig under den tid du gått här?

– Jag har lärt mig mer konkret om musik. Hur man spelar, sjunger bättre och hur man jobbar i grupp inom musiken.

I framtiden vill Filippa gå på högskola och kanske studera någonting som involverar musik. Hon har även tankar om att studera till kurator eller lärare.

Text: Julia Halvarsson och Felicia Sandberg, elever på Samhällsvetenskapsprogrammet.

Kontakta Karolinska gymnasiet