Ansökan och antagning till Undersköterska

Här får du veta hur du ansöker till utbildningen Undersköterska. Ta kontakt med Elevsupporten på skolan om du vill få hjälp med din ansökan.

Innehåll på sidan

Har du skyddade personuppgifter?

Om du har skyddade personuppgifter ska du alltid kontakta Elevsupport för att göra din ansökan. Du ska inte göra den i ansökningssystemet, eftersom dina uppgifter inte blir sekretessmarkerade där.

Så här söker du

Du gör din ansökan på webben genom att klicka på länken nedan. Om du inte bor i Örebro kommun ska du skriva ut din ansökan som du lämnar till vuxenutbildningen i din hemkommun.

I din ansökan ska du skicka med betyg eller intyg som stärker din behörighet. Annars kan vi inte behandla din ansökan. Om du inte har betyg i "Svenska/Svenska som andraspråk" på grundläggande nivå men har motsvarande kunskaper kommer du att få göra ett språktest.

Det här ska du skicka med i ansökan

Vid ansökan ska du skicka med kopia på betyg i:

• svenska/Svenska som andraspråk på grundskolenivå eller delkurs 4 på grundläggande nivå

Studie- och ansökningsperioder

Studieperiod

Kurstid

Ansökningstid

Sista kompletteringsdag

Antagning

Höstterminen

19 aug – 3 jan

15 april – 15 maj

13 juni (Tar du studenten från gymnasieskolan i juni är sista kompletteringsdag 17 juni, ange i din ansökan att du studerar sista året på gymnsieskolan).

20 juni

Få hjälp med din ansökan

Kontakta Elevsupport för att få hjälp med din ansökan. Se till att du har en fungerande e-postadress innan besöket.

Kontakta Komvux