Många sökande till Ekonomiprogrammet – 32 extra platser

Läsåret 2023/2024 utökas Ekonomiprogrammet med 32 platser för att möta den höga efterfrågan.

Fem unga människor står i ring och tittar ner mot kameran.

Hög kvalitet och goda resultat har lockat elever från hela länet att söka till Ekonomiprogrammet på Rudbecksgymnasiet till läsåret 2023/2024. Det har resulterat i ett ökat söktryck och därför har Örebro kommun beslutat att utöka Ekonomiprogrammet med 32 extra platser.

Hög kvalitet och goda resultat har lockat elever från hela länet att söka till de kommunala gymnasieskolorna till läsåret 2023/2024. Särskilt högt söktryck har Ekonomiprogrammet på Rudbecksgymnasiet. Därför har Örebro kommun beslutat att utöka programmet med 32 platser.

– Vi strävar hela tiden att hitta en bra balans för att kunna erbjuda attraktiva, hållbara och meningsfulla program. Vi har också ett ansvar att utöka platserna för att kommunens och regionens ungdomar ska kunna få plats på den utbildning som de önskar, eftersom vi vet att motiverade elever har bättre möjligheter att lyckas med sina studier, säger gymnasiechef Mokhtar Bennis.

Se hela utbudet för de kommunala gymnasieskolorna

Läs mer om gymnasieantagningen