Varför välja en kommunal gymnasieskola?

Väljer du en av våra kommunala gymnasieskolor så lovar vi att du möts av lärare och personal som tillsammans kommer göra allt de kan för att du ska lyckas med dina studier och i din personliga utveckling.

En modern undervisningsmiljö

Vi vill se till att alla har samma förutsättningar att lyckas i sitt skolarbete och nå sina mål. Därför jobbar vi hela tiden med att förbättra och modernisera våra arbetsverktyg. Verktygen kan variera beroende på arbetssätt och personliga förutsättningar. Vi jobbar med en lärplattform, där du kommer att studera och lämna in arbetsuppgifter, som du lätt kommer åt via din egen bärbara dator.

När du väljer en kommunal gymnasieskola får du som elev en egen dator eller surfplatta till ditt skolarbete under dina tre år på skolan.

Ett äkta bibliotek i alla våra skolor

På alla våra gymnasieskolor är moderna och välutrustade bibliotek en självklarhet. Utbudet är anpassat efter skolornas olika utbildningar. Tillsammans med lärarna arbetar våra bibliotekarier med att öka dina kunskaper i att söka och värdera information.

Skolmaten har fokus på kvalité – varje dag!

Restaurangerna på våra fem gymnasieskolor bjuder dig på en spännande, modern och vällagad lunch.  För oss är det viktigt att du får en positiv måltidsupplevelse och därför satsar vi lite extra på god mat med många valmöjligheter. Vi väljer våra råvaror med omsorg och prioriterar alltid miljömärkta produkter. Välkommen till Rudbecksgymnasiets restaurang och caféer.

Vår elevhälsa tar hand om dig

Våra skolor har väl fungerande elevhälsoteam med specialpedagogisk kompetens, skolsköterska, kurator, läkare och psykolog.

Elevhälsans uppdrag är att arbeta förebyggande och att bidra till att skapa miljöer som främjar elevernas lärande, utveckling och hälsa. Som elev har du också tillgång till studie- och yrkesvägledning.

Du blir förberedd för framtiden

Vi lovar dig att åren i den kommunala gymnasieskolan kommer att ge dig den kompetens du behöver för att möta framtidens utmaningar. Välkommen till oss!

Kontakta Rudbecksgymnasiet