• / TEST Öppet hus och elev för en dag

Öppet hus och elev för en dag

Nyfiken på Tullängsgymnasiet? Kom på öppet hus eller var elev för en dag på ett av våra program.

Man ser en herrgårdsliknande byggnad med grå sten och tinnar och torn.

Öppet hus

Välkommen på öppet hus på Tullängsgymnasiet. Kom och träffa elever och lärare, upplev våra lokaler, lär dig mer om våra program och känn in stämningen på skolan.

Tid och plats

• Lördag 26 november: kl. 10-14
  • Tullängsgatan 7, Örebro.

Elev för en dag

Går du i årskurs 9 och vill uppleva en helt vanlig dag på ett av våra gymnasieprogram? När du är elev för en dag följer du en klass på det program du är intresserad av. Du är med på både lektioner och praktiska moment för programmet.

Elev för en dag startar vecka 45. Mer information om hur du anmäler dig kommer snart.

Är du studie- och yrkesvägledare och vill veta mer om Elev för en dag är du välkommen att kontakta vår ungdomsinformatör, Thea Karlsson.

Virtuell rundtur

På riktigt är naturligtvis bäst, men har du inte möjlighet att besöka oss kan ett virtuellt besök vara ett alternativ. Här kan du gå en virtuell rundtur på Tullängsgymnasiet

Våra program

Riksgymnasiet

Riksgymnasiet för döva och hörselskadade har prova-på-dagar 18–19 oktober och 19–20 oktober. Läs mer om besök på Riksgymnasiet.