Gå till innehåll

På Campus Risbergska har vi en gemensam teknisk support där vi hjälper till med allt från teknisk stöd i ansökan till att få nya inloggningsuppgifter. Du hittar oss i huvudkorridoren på skolan.

Avvikande öppettider vecka 40

Torsdag 3 oktober

Torsdag den 3 oktober håller Elevsupporten stängt.
Vi öppnar som vanligt på fredag.

Viktig info 2024-08-16

Fronter och Itslearning

Nu har Fronter-appen bytts ut till Itslearning-appen. Alla behöver ta bort appen Fronter från sina telefoner och installera appen Itslearning. Som skola söker man fram "Örebro kommun (Fronter)", precis som tidigare, och loggar in med det användarnamn och lösenord man fått från oss.
Fronter byter också namn tilll Itslearning. På många ställen kommer vi skriva "Itslearning (tidigare Fronter)" eller liknande för att underlätta.

OBS! Det är också viktigt att du går rätt väg för att logga in i via webbläsaren.
Gå till Komvux webbplats, www.orebro.se/komvux, och välj Logga in i E-skola.

Vad kan jag få hjälp med i Elevsupporten?

Här får du hjälp med exempelvis

  • hjälp med inloggningen till wifi, itslearning och Office 365.
  • hjälp med att koppla wifi på din egen enhet (mobil, surfplatta, dator).
  • att logga in i våra externa tjänster såsom Inläsningstjänst, Begreppa, Office 365.
  • installation av Claro Read talsyntes och andra digitala verktyg.
  • teknisk hjälp med att göra din ansökan.
  • anmäla dig till SFI.
  • att få viktiga dokument utskrivna/kopierade/skannade.

Öppettider Elevsupporten

Måndag–onsdag kl. 9.30–11 samt kl. 14–15
Torsdag–fredag kl. 9.30–11

Kontakta Elevsupporten

Du hittar oss i rum BC45 i huvudkorridoren på Campus Risbergska, Hagagatan 53, 703 46 Örebro.

Är du inte på skolan når du oss via komvux.elevsupport@orebro.se.

Senast uppdaterad:

Publicerad:

Kontakta Komvux

Kontakta Örebro kommuns servicecenter

Telefon: 019-21 10 00 

Öppettider: Måndag–fredag kl. 8–16.30

Besöksadress: Näbbtorgsgatan 10

Öppettider: Måndag–fredag kl. 10–16

E-post till servicecenter

servicecenter@orebro.se