• / Kontakta Komvux

Komvux håller till på Campus Risbergska som ligger på väster i Örebro. Här hittar du kontaktuppgifter, adress och karta till Campus Risbergska. Här finns även information till föreningar, företag och organisationer som vill besöka skolan.

Innehåll på sidan

Receptionen

Lunchstängt kl. 11.20–12

• måndag kl. 8–16
  • tisdag kl. 8–16
  • onsdag kl. 8–16
  • torsdag kl. 8–11.20
  • fredag kl. 8–15

Telefon: 019-21 10 00 (Örebro kommuns servicecenter)
E-post: komvux@orebro.se

Besöks- och postadress

Besöksadress: Hagagatan 53
Postadress: Box 32180, 701 35 Örebro

Kontaktuppgifter till skolans personal

Här hittar du kontaktuppgifter till alla som arbetar på Komvux.

Lämna klagomål

Dina åsikter är viktiga för oss och hjälper oss att utveckla och förbättra vår verksamhet. Vill du lämna klagomål på vår verksamhet är du välkommen att prata direkt med oss på skolan. Du kan även ringa eller mejla.

Mer information om vem som hanterar klagomål och vad du kan göra hittar du på orebro.se.

Med cykel

I Örebro kommun finns flera huvudcykelstråk. Det är snabba cykelvägar med god belysning och orange markering. Via våra huvudcykelstråk kan du ta dig direkt till Campus Risbergska, och du kan enkelt ansluta till dessa cykelvägar från flera av våra bostadsområden. Huvudcykelstråken är prioriterade när det gäller vinterväghållning, och det gör det möjligt att använda dem året om. Du hittar en karta över våra huvudcykelstråk här. Pdf, 240 kB.

Med buss

Linje 78, linje 7 och linje 8 går till Campus Risbergska.

Aktuell turlista och priser för busskort och biljetter hittar du på Länstrafikens webbplats.

Busslinje 78 mellan Campus Risbergska - Resecentrum - Vivalla Centrum

Under skoldagar trafikeras Campus Risbergska av busslinje 78. Den går mellan Vivalla C via Resecentrum och Campus Risbergska.

På eftermiddagen utgår busslinje 78 från Campus Risbergska och åker på motsvarande sätt mot Resecentrum.

Tänk på att det kan vara många som vill resa med buss i samband med skolstart och skolslut.

Med bil

På Campus Risbergska finns hela Örebros kommunala vuxenutbildning samlad. Det betyder att många, både elever och personal, vistas på skolan och ska transportera sig till och från området varje dag. Antalet parkeringsplatser vid skolan är väldigt begränsade.

Föreningar, företag och organisationer som vill besöka skolan

Föreningar, företag och organisationer som vill komma till Campus Risbergska och presentera sin verksamhet ska innan besök ta kontakt med oss antingen via mejl komvux@orebro.se eller via telefon 019-21 10 00 (Örebro kommuns servicecenter).

Kontakta Komvux