Teckenspråk

I Örebro finns många härliga aktiviteter att ägna sig åt på fritiden. Här finns aktivitetsanläggningar, gym, sportklubbar med mera. Här finns också skatepark och flera bad, bibliotek och caféer.

Cyklist möter två löpande män.

Örebros kulturskola erbjuder kurser i bild, dans, film, musik och teater. Kulturskolan ger flera kurser på teckenspråk.

Café 019

Riksgymnasiets elever har också en egen mötesplats. Den kallas Café 019 och ligger centralt i Örebro, i anslutning till ett av våra boenden. På Café 019 kan du träffa kompisar, fika, spela biljard eller tv-spel. Här finns också en biosalong där ungdomarna kollar på film, sport m.m. Det anordnas både temakvällar och andra gemensamma aktiviteter.

På Café 019 finns en träningshall. Där kan du spela t.ex. innebandy eller fotboll. Bredvid träningshallen finns också ett gym om du skulle vilja träna.

Öppettider

• Måndag–onsdag 18–22.
  • Fredag–lördag 18–01.

Hemresehelger är Café 019 stängt.

Hitta till Café 019, karta

Kontakta Café 019