Elevdatorer och e-skola

På alla Örebros kommunala skolor är digitala hjälpmedel en självklar del i skolarbetet. Hos oss får du låna en egen dator under din studietid. På skolan finns åtkomst till trådlöst internet och vi använder oss av olika digitala arbetsverktyg.

Din dator

På Rudbecksgymnasiet får du som elev låna en Dator. Mer information om elevdatorerna, support, försäkring hittar du på Örebro kommuns hemsida.

Trådlöst nät

Trådlöst nät finns i alla klassrum och i de flesta andra utrymmen i skolan.

E-skola

E-skola är de kommunala skolornas gemensamma ingång för lärande och kommunikation. Via e-skola hittar du bland annat vår lärplattform It's learning som används för kommunikation mellan dig och dina lärare. Här hittar du information om kurser, självstudier, läxor med mera. Via e-skola kan både du och dina föräldrar även enkelt anmäla eventuell frånvaro.

Vår undervisningsmiljö

Skolan erbjuder tekniktät undervisningsmiljö och även ett gästnätverk om du vill koppla upp dina egna teknikprylar under skoltid, exempelvis din mobiltelefon.

Varierande och stimulerande vardag

På Rudbecksgymnasiet ger vi dig en varierande och stimulerande vardag i en trygg miljö som andas studiero. Klassrumsundervisning varvas med studiebesök, internationella utbyten, universitetsbesök, arbetsförlagt lärande och kontakter med företag.

Behöriga och kompetenta lärare

Under din tid här lovar vi att våra behöriga och kompetenta lärare kommer att stötta dig och ge dig möjlighet att få de kunskaper du behöver för framtiden.

Kontakta Rudbecksgymnasiet