Högt söktryck till Rudbecksgymnasiet leder till 64 extra platser

Läsåret 2024/2025 kommer Ekonomiprogrammet och Samhällsvetenskapsprogrammet på Rudbecksgymnasiet att utöka med 32 extra platser per program för att möta den höga efterfrågan.

Hög kvalitet och goda resultat har lockat elever från hela länet att söka till Ekonomiprogrammet och Samhällsprogrammet på Rudbecksgymnasiet till läsåret 2024/2025. Det har resulterat i ett ökat söktryck och därför har Örebro kommun beslutat att utöka med 32 extra platser per program.

– Det är verkligen kul att många ungdomar ser vilka möjligheter Rudbecksgymnasiet erbjuder i form av en kvalitativ undervisning med välutbildade och erfarna lärare. Vi vet att elever som har gått här är nöjda med den utbildning de har fått och känner sig redo för framtiden. Jag är trygg i att våra nya elever kommer att känna samma sak och det är roligt att se att ungdomarna har gjort ett klokt val. Vi ses på Rudbeck, säger Johanna Ballhausen Jonsson, rektor för Ekonomiprogrammet och Försäljning- och serviceprogrammet.

Här kan du läsa mer om Samhällsprogrammet och Ekonomiprogrammet.

Här hittar du Gymnasieantagningen.