Öppet hus och elev för en dag

Nyfiken på Tullängsgymnasiet? Kom på öppet hus eller var elev för en dag på ett av våra program.

Tre unga kvinnor sittande i ett café. Man ser ansiktet på två av dem. Kvinnan till vänster har längre blont hår och svart tröja. Tjejen till vänster har täckt hår med mörkgrå slöja och beige skjorta.

Öppet hus - händer under dagen

Välkommen på öppet hus på Tullängsgymnasiet. Kom och träffa elever, lärare, studie-och yrkesvägledare och elevhälsa, upplev våra lokaler, lär dig mer om våra program och känn in stämningen på skolan. Nedan följer programmet för dagen. Börja gärna ditt besök i café Innova! Cafét är öppet om du vill slå dig ner och fika.

Tid och plats

• Onsdag 24 april 2024, kl. 17–19.
  • Adress: Tullängsgatan 7, Örebro.

Elev för en dag

Går du i årskurs 9 och vill uppleva en helt vanlig dag på ett av våra gymnasieprogram? När du är elev för en dag följer du en klass på det program du är intresserad av. Du är med på både lektioner och praktiska moment för programmet.

Elev för en dag startar vecka 45 och du anmäler dig genom att kontakta studie- och yrkesvägledaren på din skola.

Är du studie- och yrkesvägledare och vill veta mer om Elev för en dag är du välkommen att kontakta vår ungdomsinformatör, Isak Lindqvist.

Virtuell rundtur

På riktigt är naturligtvis bäst, men har du inte möjlighet att besöka oss kan ett virtuellt besök vara ett alternativ. Här kan du gå en virtuell rundtur på Tullängsgymnasiet

Kontakta Tullängsgymnasiet