Högt söktryck till Ekonomiprogrammet på Virginska gymnasiet leder till 32 extra platser

Läsåret 2024/2025 kommer Ekonomiprogrammet på Virginska gymnasiet att utöka med 32 extra platser för att möta den höga efterfrågan.

Hög kvalitet och goda resultat har lockat elever som vill kombinera idrott med studier, att söka till Ekonomiprogrammet på Virginska gymnasiet till läsåret 2024/2025. Det har resulterat i ett ökat söktryck och därför har Örebro kommun beslutat att utöka programmet med 32 extra platser.

– Det är viktigt och värdefullt att fler elever får möjlighet att kombinera sina studier med sitt idrottsintresse eller idrottskarriär. Vi ser fram emot att få välkomna ytterligare en klass till Ekonomiprogrammet här på Idrottsgymnasiet till hösten, säger Johan Reinholdsson, rektor Virginska gymnasiet.

Här kan du läsa mer om Ekonomiprogrammet och Idrottsgymnasiet.

Här hittar du Gymnasieantagningen.