Elsy Youssef och Erline Roxenmyr

Elsy Youssef och Erline Roxenmyr går första året på natur. Bild: Malin Fredriksson

Möt Elsy och Erline som går på Naturvetenskapsprogrammet på Karolinska gymnasiet

Den goda stämningen kallas Karro-andan

– Karro-andan är väl det man önskar att andra skolor hade, säger Erline Roxenmyr som går första året på naturvetenskapsprogrammet på Karro. Det första som hände när hon kom till skolan som elev för en dag var att en kille höll upp dörren och hälsade henne välkommen.

Både Erline och klasskompisen Elsy Youssef är nöjda med sitt val

– Man får gå ut från sin bubbla, där mina vänner är som mig, men nu träffar jag nya människor som kanske tänker annorlunda men då upptäcker jag att de också är bra! berättar Elsy. Erline instämmer och tillägger att man får vara som man vill på Karro.

Elsy och Erline berättar att de fått lära sig mycket matte på programmet men att de har bra lärare som hjälper dem när de behöver. Lärarna är duktiga i undervisningen och eleverna får möjlighet att påverka sin utbildning.

– Jag tycker att det är så speciellt med Karro hur man har en relation mellan lärare och elever. Läraren ser eleven som en människa och eleven ser läraren som en människa och inte bara någon som spottar ut information, säger Erline.

Text och bild: Malin Fredriksson, elev på Samhällsvetenskapsprogrammet.

Klädkod labbrock … Erline, Elsy och Pelle lovordar sin utbildning bland fossil och preparat. Bild: Malin Fredriksson

Kontakta Karolinska gymnasiet