Samhällsvetenskapsprogrammet för dig med högfungerande autism (SAHA)

På Karolinska gymnasiet finns Samhällsvetenskapsprogrammet för dig med högfungerande autism. Programmet är högskoleförberedande.

Programmet flyttar till Karolinska gymnasiet

Höstterminen 2024 flyttar Samhällsvetenskapsprogrammet för dig med högfungerande autism till Karolinska gymnasiet från Virginska gymnasiet.

Samhällsvetenskapsprogrammet ger en gymnasieexamen med möjlighet att söka högskola och universitet.

Undervisningen är anpassad både för dig som enskild elev, men också för att passa hela gruppen. Fokus ligger på ämnen som samhällskunskap, historia, sociologi, psykologi, geografi, religion och filosofi. Du läser även svenska, engelska och matematik alla tre åren. Programmet ger dig en bred kompetens
för vidare studier och yrkesliv.

Du får:

• En liten klass.
  • Ämneslärare och specialpedagog som arbetar med pedagogik anpassad till elever med högfungerande autism.
  • Undervisning i hemklassrum i lugn miljö.
  • Lunch tillsammans med personal i skolrestaurangen.

Kvalitetsarbete

På Virginska gymnasiet arbetar vi systematiskt med att följa upp, utvärdera och förbättra kvalitén på våra utbildningar. Resultat, analys och beslut om utvecklingsområden redovisar vi varje år i en kvalitetsrapport för respektive program.

Vill du veta mer? Kontakta oss!

Anna-Karin Anfelt

anna.karin.anfelt@orebro.se