Greta Nilsson

Greta Nilsson visste efter ”elev för en dag” att det estetiska programmet med medieinriktning var rätt för henne.

Möt Greta som går på Estetiska programmet med inriktning estetik och media på Karolinska gymnasiet

Greta Nilsson går andra året på estetiska programmets medieinriktning på Karolinska gymnasiet. Efter att hon hade varit med på elev för en dag så visste hon vad hon ville gå.

– Jag visste att jag ville gå estet, först trodde jag musik, sen var jag på elev för en dag och efter det ville jag gå media.

På programmet får man arbeta mycket med datorer och får använda många olika program.

– Vi har bland lärt oss att fotografera i studio, animera, göra spel, filmomslag, affischer och designat åt olika projekt på skolan.

Greta trivs väldigt bra på programmet och gillar lärarna och att det är många praktiska kurser. I framtiden tycker Greta att det vore väldigt kul att jobba inom ett journalistiskt yrke och hon tror att estet media-inriktningen kommer förbereda henne väl för det.

Text och bild: Alva Angergård och Julia Halvarsson, elever på Samhällsvetenskapsprogrammet.

Kontakta Karolinska gymnasiet