Selma Reimer

Högst upp i Karros huvudbyggnad ligger bildsalarna där estet-eleven Selma Riemer fått pröva på flera nya tekniker. Bild: Elsa Lövenhamn

Möt Selma som går på Estetiska programmet med inriktning bild på Karolinska gymnasiet

Varför valde du estet-programmet, Selma Riemer?

Jag var jätteintresserad av bild, så jag valde bild för jag ville fortsätta med det, och jag tyckte det verkade kul att få lära sig nya saker.

Hur är det att gå på estet-programmet på Karro?

Det är bra, det är som en liten familj, alla tar hand om alla.

Vad har du lärt dig här?

Man lär sig mycket i skolan. Jag har fått prova på väldigt mycket, vi ritar inte bara utan vi testar mycket med lera och vi får fotografera. Det är väldigt mycket variation, vilket har varit kul.

Vad har du för framtidsplaner?

Jag vill jättegärna arbeta med människor och om det går att få in det kreativa i det så skulle det vara jättekul.

Text och bild: Elsa Lövenhamn och Julia Wikdahl, elever på Samhällsvetenskapsprogrammet.

Kontakta Karolinska gymnasiet