Elever på Fordonsvård och godshanteringsprogrammet hjälper kommunen med nytt koncept

I vår lanserar kommunen ett nytt koncept för dialog med örebroarna med bland annat en rosa husvagn, som målats och fräschats upp av våra elever på anpassade gymnasieskolans Fordonsvård och godshanteringsprogram.

Grupp med personer stående framför en husvagn.

Från vänster: Erik Blohm (förvaltningsdirektör Miljö- och stadsbyggnadsförvaltningen) med eleverna som målat husvagnen: Majd Alhussein, Wilma Ekhamra, Michael Arksenius (lärare) och Abdallah Hassan. Foto: Örebro kommun

Örebro kommuns nya koncept “Snacka Örebro!” innebär att örebroarna kan ställa frågor och ha en dialog med kommunen om stadsutvecklingsfrågor. Detta blir möjligt tack vare en husvagn som kommer synas i olika bostadsområden med start i slutet av april.

För att få ett utseende på husvagnen som går i linje med konceptet ”Snacka Örebro!” har våra elever varit med och fräschat upp samt målat den begagnade husvagnen i rosa och orange.

– Jag är tacksam och glad över att gänget på Tullängen ville hjälpa oss med husvagnen och tror att den här typen av samarbete är något vi kan jobba ännu mer med – det blir bra för alla inblandade. Nu ska det bli roligt att bjuda ut gänget till husvagnen så att vi kan tacka för hjälpen på riktigt, säger förvaltningsdirektör Erik Blohm.

– För vår del är det både kul att kunna hjälpas åt inom kommunen på detta sätt och att visa vad våra elever kan. Eleverna är väldigt stolta över sitt arbete och det är roligt att arbetet de gjort kommer synas över hela Örebro, säger Michael Arksenius, lärare på Tullängsgymnasiet.

Läs mer om det nya konceptet ”Snacka Örebro!” på orebro.se.

Cerisefärgad husvagn med texten "Snacka Örebro"