Välkommen på Öppet hus 15 november

Onsdag 15 november kl. 16.30–19 är du välkommen på Öppet hus på Virginska gymnasiet.

Tid och plats

• Onsdag 15 november kl. 16.30-19.
  • Virginska gymnasiet, Fabriksgatan 46-52.

Hitta rätt på skolan

Under öppet hus finns det guider som hjälper dig hitta rätt på skolan, oavsett vilket av våra program du är intresserad av. Välkommen!

Restaurang- och livsmedelsprogrammet

Bagerieleverna kommer baka saffransbullar, längder, tårtor och praliner! Caféet är öppet i Bakfickan (i vinkeln mellan ingång C och D).

Buffén är öppen och på skolgården står våra elever och grillar.

Information om Restaurang- och livsmedelsprogrammet klockan 17.00 i sal 207b (bredvid caféet).

Ingång: C och E

Hotell- och turismprogrammet

Elever från hotell– och turismprogrammet kommer att agera guider på skolan under Öppet hus.

Vi utgår från Världskartan bredvid caféet. Men kommer att finnas runtom i hela huset under kvällen.

Information om Hotell- och turismprogrammet klockan 18.00 i sal 207b (bredvid caféet).

Ingång: G

Idrottsgymnasiet

I caféet på entréplan i Rosa Huset står lärare och elever för att informera om våra idrotter.

På plan 3, 4 och 5 i Rosa Huset ges mer specifik programinformation. Elever från årskurs ett kommer att finnas på plats för att guidea dig runt i lokalerna.

Ingång: G

Frisör- och stylistprogrammet

I frisörsalarna och salongen på bottenplan träffar ni frisörelever och lärare där ni får se verksamheten igång.

En trappa upp visar vi stylistsalen, där finns stylistelever och lärare tillgängliga för att visa vad vi gör och svara på frågor.

Information om Frisör- och stylistprogrammet klockan 17.30 i sal 207b (bredvid caféet).

Ingång: E

Utöver detta kommer även alla våra elevers UF-företag ha försäljning i lokalerna!

Program på Virginska Gymnasiet