Tider och aktiviteter på öppet hus

Hur kan ett schema se ut? Fixar skolan praktik eller måste man ordna det själv? Kom förbi på öppet hus så berättar vi mer om program, schema, praktik och annat som du funderar över.

På öppet hus kan du kolla på lokalerna, ta en fika i caféet eller ställa frågor om allt från schema till vad du kan plugga eller jobba med efter gymnasiet.

Ta chansen att få prata med elever och lärare samt studie- och yrkesvägledare! Kom förbi när det passar mellan klockan 10 och 14.

Tid och plats

• Lördag 11 november 2023, kl. 10–14 (Anpassad gymnasieskola 10–13).
  • Adress: Tullängsgatan 7, Örebro.

Fler datum för öppet hus hittar du på sidan Öppet hus och elev för en dag.

Karta och beskrivning

Kartillustration i blått och grått över skolans byggnader samt var de olika programmen finns.

Vad händer hos oss under dagen?

Café Innova

Börja ditt besök i café i Innova! Träffa SYV, elevhälsan och låt våra elever guida dig vidare till det program du är nyfiken på. Cafét är öppet om ni vill slå er ner och njuta av en god fika.

Bygg- och anläggningsprogrammet

Träffa eleverna när de arbetar med övningar inom byggnadsyrken som snickare, målare, anläggare, murare, betongarbetare, plåtslagare, golvläggare och anläggningsförare. Vi erbjuder guidade turer genom våra lokaler.

Information i sal Nybygget 28 (N 109) klockan 11 och 12.

El- och energiprogrammet - inriktning dator- och kommunikationsteknik

Här visar eleverna yrkesutgången support- och servicetekniker.

Ni hittar oss i G-huset, vid IT-torget.

El- och energiprogrammet - inriktning elteknik

Eleverna arbetar med bland annat elinstallationer, larm och motorinstallationer.

Information i sal Installatören (K 132) klockan 11 och 12.

Fordons- och transportprogrammet - inriktning personbil

Här kan du se hur morgondagens fordonstekniker utbildas i en modern verkstadsmiljö.

Ni hittar oss i Fordonshuset (C-huset) k. 10–14.

Fordons- och transportprogrammet - inriktning transport

Välkommen till Terminalen, Skebäcksvägen 48-50, där vi visar hur man utbildar en modern yrkesförare. Åk med i en lastbil, titta på truckkörning, möt tidigare elever som visar upp sina lastbilar och träffa våra elever och lärare vid grillen.

Information på Terminalen klockan 11,12 och 13.

Teknikprogrammet

Här får ni en guidad tur genom lokalerna där ni får information om och möter elever på våra olika inriktningar: design och produktutveckling, produktionsteknik, informations- och medieteknik, samhällsbyggande och miljö samt teknikvetenskap.

Information i sal G 1017 klockan 10.30,11.30 och 12.30.

VVS- och fastighetsprogrammet

Eleverna arbetar med att montera värmesystem och badrum, svetsa gas samt att arbeta med olika verkstadsövningar.

Information i sal N 169 klockan 11 och 13.

Anpassad gymnasieskola

Uppträdande i Aulan klockan 12–13. Då visar eleverna upp ett axplock av de elevframträdanden som presenterats under höstens ”fredagsfika”.

Ni hittar oss i E-huset.

Riksgymnasiet för döva och hörselskadade

Välkommen att se våra lokaler, träffa elever och lärare.

Föräldramöte i Kulturama klockan 10.

Ni hittar oss i F-huset.

Biblioteket

Kan man få ungdomar att läsa? Vill du veta mer om läsprojektet 16–årsboken? Eller få ett personligt boktips? Passa på att besöka biblioteket där vår bibliotekarie Åsa gärna berättar mer verksamheten. Följ allt kul som händer på biblioteket på instagram @tubblan.

Elevhälsan

Att trivas och må bra är viktigt för att du ska kunna lära och prestera bra i skolan. Elevhälsans uppdrag är att skapa en så positiv lärandesituation som möjligt för varje elev och hjälpa dig som elev att nå utbildningens mål utifrån dina förutsättningar. Vill du veta mer om vårt arbete hittar du oss i café Innova.

Restaurang Tullängen

Välkomna att kika på vår mysiga restaurang och träffa personalen i Tullängsgymnasiets prisbelönta kök.

Välkommen!

Hur du söker till gymnasiet

Hur du ansöker kan du läsa mer om på Örebro kommuns webbplats. Du kan även alltid prata med din studie- och yrkesvägledare om du har frågor.