Träffa lagen i Robocup på öppet hus

Elever från Tullängsgymnasiet representerar Sverige i Robocup VM och EM. Nu kan du träffa dem på öppet hus den 19 april.

Vid Sverigefinalen i Robocup vid Linköpings Universitet blev Tullängsgymnasiets elever uttagna till Robocup VM i Bordeuax, Frankrike och Robocup EM i Varazdin, Kroatien.

EM är den 7–10 juni och VM den 4–9 juli.

Träffa lagen den 19 april

Onsdagen den 19 april finns det möjlighet att träffa de tävlande lagen i samband med öppet hus, kl. 17–19.

En av de tävlande studenterna är Simon Ohlsson som går programmet Teknikprogrammet med inriktning teknikvetenskap fördjupning AI.

– Jag väljer EM före studenten, EM kommer jag bara att bli uttagen till en gång, säger Simon Ohlsson.

Här kan du läsa mer om programmet Teknikprogrammet.

Här kan du läsa mer om Robocuptävlingen.

En grupp med ungdomar stående framför en trappestrad med tygskylt "Robocup för juniorer".

Innan påsklovet drog igång åkte detta gäng treor från Teknikvetenskap till Linköping för att tävla i RoboCup Junior Sverige. Och vilken tävling! Våra grymma elever gjorde en fantastiskt insats och vi säger grattis till Viktor, Noah, Isak och Alexander som kammade hem 1:a pris. Nu väntas det VM i Frankrike för dem. Även ett stort grattis till Odd och Simon som tog 2:a pris och som ska tävla i EM i Kroatien👏🏼👏🏼