• / Besök Riksgymnasiet

Är du nyfiken på Riksgymnasiet och vill veta mer om oss? Då är du välkommen att kontakta oss.

Tre personer vid dörröppning som ler mot varandra iklädda jackor och scarves.

Är du nyfiken på Riksgymnasiet Örebro?

Du som är intresserad av vår verksamhet eller har frågor kring besök är alltid välkommen att ta kontakt med oss.

Hör av dig till Anna Mollberg på 076-551 33 97 eller anna.mollberg@orebro.se.

Riksgymnasiet har:

Öppet hus varje vår för årskurs 8 i grundskolan och årskurs 9 i specialskolan.

Prova-på-dagar varje höst för årskurs 9 i grundskolan och årskurs 10 i specialskolan.

Öppet hus våren 2024

I april 2024 har Riksgymnasiet Öppet hus för dig som går i årskurs 8 i grundskolan och årskurs 9 i specialskolan. Då visar vi våra gymnasieprogram, boende och fritid.

Öppet hus för elever med dövhet eller hörselnedättning, 9-10 april

Öppet hus för elever med diagnosen generell språkstörning, 10-11 april

Teckenspråk - välkommen att kontakta oss

Det här är Riksgymnasiet

Riksgymnasiet i Örebro är gymnasiet för dig som är döv eller har en hörselnedsättning. Du kan också gå på Riksgymnasiet om du har en kombinerad syn- och hörselnedsättning eller har en viss typ av språkstörning.

Här på Riksgymnasiet tar vi emot elever från hela Sverige. Vi har ett stort utbud av gymnasieprogram och ansvarar självklart för att teknik och kommunikation fungerar.

På Riksgymnasiet får du mer än bara en utbildning. Vi har boende för dig som har långt att resa till skolan och så har vi en egen mötesplats som heter Café 019. Där kan du träffa många andra ungdomar med dövhet, hörsel- eller språknedsättning.

Få mer information via Teams

Du kan också få veta mer om Riksgymnasiet genom att ansluta till informationsmöte i Teams något av dessa datum:

Start: Tisdag 24 november
Slut: Onsdag 26 november

Anmälan öppnar efter sommaren.

Start: Tisdag 1 december
Slut: Onsdag 3 december

Anmälan öppnar efter sommaren.

Kontakta Riksgymnasiet Örebro