Logga in i Fronter, för elever

På Komvux använder vi en lärplattform, Fronter, som stöd i undervisningen. I Fronter hittar du information om kurser, självstudier, läxor med mera. Här kan du läsa hur du loggar in och vad du kan göra om du har glömt lösenordet.

Så här loggar du in

• Klicka på inloggningslänken här ovanför.
  • Skriv in hela ditt användarnamn i rutan "Användar-ID" både bokstäver och siffror. Skriv sedan ditt lösenord i rutan under.
  • När du skrivit in ditt lösenord klickar du på "Logga in".

Glömt lösenordet?

Om du har glömt bort ditt användarnamn eller lösenord och är på skolan går du till Elevsupporten för att få hjälp.

Om du inte är på skolan kontaktar du komvux.elevsupport@orebro.se.

Registrera mobilnummer för att kunna byta lösenord själv

Du har möjlighet att själv byta ditt lösenord om du glömmer det. Först registrerar du ditt mobilnummer i lösenordsportalen, sedan kan du själv byta lösenord nästa gång du glömmer det. Detta kan du bara göra när du är ansluten till skolans nätverk.

Tänk på att göra om registreringen om du byter mobilnummer.

Registrera ditt mobilnummer i lösenordsportalen.

Byt ditt eget lösenord.

Frågor om Fronter

Kontakta alltid din undervisande lärare i första hand om du har frågor om hur Fronter fungerar och används här på Komvux i Örebro. Du kan också kontakta Elevsupporten via komvux.elevsupport@orebro.se.

Kontakta Komvux