Ansökan till höstens kurser med start den 19 augusti är öppen 15 april - 15 maj

Här hittar du information om viktiga datum och saker att tänka på inför ansökan.

Viktiga datum

Under antagningsperioden behöver du hålla reda på några datum.

• 15 april - 15 maj ansökan är öppen.
  • 13 juni sista dag att komplettera din ansökan med kopior på betyg/intyg/testresultat.

Observera! Tar du studenten från gymnasieskolan i juni är sista kompletteringsdag 17 juni, ange i din ansökan att du läser sista året i gymnasieskolan.
  • 20 juni får du ett antagningsbesked där du ser om du blivit antagen till och fått plats på den sökta kursen.

Ladda upp dokument i din ansökan

För att vi ska kunna granska din ansökan är det viktigt att du bifogar dina tidigare betyg och intyg. Du scannar in dem i samma ansökan. Behöver du hjälp kan du vända dig till Elevsupport på skolan.

Här ser du vilka dokument du ska ladda upp.

Har du skyddade personuppgifter?

Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta Elevsupport för att göra ansökan. Observera att du inte ska skriva i mejl att du har skyddade personupgifter.

Kursutbud

Grundskolekurser
Gymnasiekurser
Undersköterska (hette tidigare Vård och omsorgsutbildningen)

Studie- och yrkesvägledning

Om du är osäker på vilka kurser du ska läsa kan du kontakta Vägledningscenter.

Saknar du betyg/intyg är det viktigt att du testas

Det är viktigt att du börjar läsa på rätt nivå. Om du inte har ett betyg/intyg/testresultat som visar dina förkunskaper så kommer du att bli kallad till ett nivåtest så vi kan placera dig rätt.

Läs mer om nivåtester här.

Kontakta oss om du har frågor om din ansökan

E-post: antagning.komvux@orebro.se